Kundtjänst


Beställning och betalning

Hur kan jag följa min beställning?

När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med en spårningskod. På så sätt kan du följa leveransen av din beställning. Om problem uppstår kan du alltid kontakta oss så kontaktar vi fraktbolaget.

Vilka betalningsmetoder tar ni emot?

Vi accepterar betalningar via Paypal, finska banker, alla större kreditkort och mobilbetalningar.

I Sverige sker betalning genom Klarna eller via Paypal.

Leverans och returer

Hur och när skickas min beställning?

Beställningar behandlas så snart som möjligt. Om en produkt är slut i lager kommer vi att meddela kunderna via e-post. Försändelser hanteras av shipit.fi.

Vi skickar beställningen samma dag eller påföljande vardag. Beräknad leveranstid är 3-4 vardagar. Om en produkt inte är tillgänglig kommer vi att informera om förväntad leveranstid.

Hur annullerar jag min beställning?

Om beställningen ännu inte har skickats kan den annulleras per e-post. Om beställningen har skickats kan beställningen annulleras först när produkterna har returnerats till oss (se nästa avsnitt).

Om leveransen är försenad kan kunden dock annullera beställningen via e-post.

Avbeställning av produkter och tjänster som beställts speciellt för en kund är inte möjlig. Alla varor förblir Eirings egendom tills de har betalats i sin helhet.

Hur returnerar jag en vara?

Mottagna varor bör kontrolleras omedelbart efter leverans. Klagomål kan göras via e-post eller telefon (+358 45 875 1116). Ange ordernummer och skäl för reklamationen. Processen påskyndas om bilder tillhandahålls av den defekta produkten från alla håll. Eiring kommer att kontakta tillverkaren och, när reklamationen har accepterats, byta produkten eller ge pengarna tillbaka. Kunden har 2 års reklamationsrätt.

Privatkunder har rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Om varan används och inte längre är i oförändrat skick kan avdrag på återbetalningen göras mellan 15 och 80 %. För full återbetalning måste produkten returneras med sin originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Returfrakten betalas av kunden. Om varan försvinner under returtransporten eller skadas är konsumenten ansvarig för detta och Eiring har rätt att vägra återbetalning. Vid återbetalning betalas pengarna via den betalningsmetod som kunden valt.

Det finns ingen ångerrätt för företagskunder. Återlämnande av produkt eller tjänst som förvärvats eller färdigställts specifikt för kunden är inte möjlig.

Om du vill returnera en beställning, vänligen kontakta Eiring via e-post eller telefon +358 45 875 1116.

Vanliga frågor

Kan jag använda ett presentkort i nätbutiken?

Om du har fått ett presentkort och vill använda det online, vänligen kontakta oss på telefon (+358 50 34 77 586) eller mejla eiring@eiring.fi så skickar vi dig en personlig kod.

Om du vill köpa ett presentkort för användning online, vänligen meddela detta så ger vi en personlig kod vid köptillfället.

Skickar ni till alla länder?

Vi skickar till de flesta länder men fraktkostnaden varierar enligt land. Vänligen kontakta oss om du har några problem eller frågor.

Kan jag beställa till Åland utan moms?

Vill du ha leverans till Åland utan moms är det enklast att skicka din beställning till oss via e-post. Vänligen ange leveransadress och ett telefonnummer. Meddela oss också om du vill ha leverans till din dörr eller ett utlämningsställe.

Hur lång tid innan jag får min beställning?

Vi skickar din beställning samma dag eller följande vardag. Om det uppstår några problem kommer vi att kontakta dig.

De exakta leveranstiderna beror på fraktbolaget. Inom Finland är det 1-2 dagar, till Sverige 3-4 dagar.

Produkterna är skadade. Vad gör jag?

Om du får en produkt som har skadats under transporten eller är felaktig på annat sätt ska du omedelbart kontakta oss. Ett foto av skadan hjälper.

Vi skickar dig en ersättning så snart som möjligt.

Jag fick fel produkt. Vad gör jag?

Misstag kan alltid hända. Kontakta oss om du får fel produkt. Vi skickar dig omedelbart rätt vara och ordnar returen av den felaktiga.

Jag ändrade mig. Kan jag annullera min beställning?

Om beställningen inte har skickats är du fri att ändra dig. Vi kommer att lämna tillbaka pengarna.

Om beställningen har skickats kan du returnera produkten till oss. Se mer information under "Frakt och returer".

  • Gratis frakt

    Gratis leverans vid beställningar över 50 € i Finland och 750 kr i Sverige.

  • Snabb leverans

    Snabba leveranser och personlig betjäning.